Twitter je društvena (socijalna)
mreža koja pripada grupi servisa za mikro-blogovanje. Za razliku od
pravog bloga, na tviter možete da postavljate tekstualne unose koji
imaju do 140 karaktera. Ovaj broj je izabran po uzoru
na prvobitne SMS poruke, koje su imale 160 karaktera - ovih 20 karaktera
razlike ostavljeno je za korisničko ime. Zbog ovoga se o Twitteru često
govori i kao o 'internetskom SMS-u'. (Wikipedija)
Osnovna ideja Twittera, prema rečima njegovih osnivača Evana Vilijamsa i Džeka Dorsija (Evan Williams and Jack Dorsi),
jeste da pruži ljudima mogućnost da dele sa ostalima trenutke svojih
života, bilo da su ti trenuci manje ili više bitni. Pošto se ova
komunikacija odvija u realnom vremenu,
ovakvo deljenje životnih trenutaka daje ljudima osećaj povezanosti i
bliskosti sa ostalim korisnicima tvitera, bez obzira na geografsku
udaljenost.
Iako na prvi pogled možda ne deluje tako, Tviter je odličan servis za informisanje i komunikaciju.
Informacije koje čujete na TV-u ili radiju, prvo ćete pročitati na
Tviteru. Ukoliko vam je potrebna neka pomoć, samo to objavite na Tviteru
i vrlo brzo će se naći neko ko ima rešenje za vaš problem.
Prva priča koju sam čula o korišćenju tvitera je
kada je neki motorciklista ostao bez goriva na putu u Poljskoj (čini mi
se). Poslao je preko tvitera poruku gde se nalazi i da mu treba gorivo
do prve sledeće pumpe. Posle izvesnog vremena, čovek koji je pročitao
njegov tvit, a živeo je u blizini, doneo mu je prekopotrebno gorivo.
Koliko je Twitter moćan kada je reč o nekim akcijama, pročitajte u tekstu Vere Mlađen - Brza i uspešna twitter akcija, za manje od 7 sati.
Kažu da u korišćenju Twittera postoje četiri faze. U
početku nam Twitter izgleda dosadan jer ga ne shvatamo. Kasnije, kada
uspemo nešto da shvatimo, još uvek nam je dosadan jer svi pišu šta su
jeli, gdje su bili, itd. Međutim, s vremenom shvatamo kako preko
Twittera možemo pronaći veoma zanimljiv i koristan sadržaj.
Preuzeto sa seminara Blog, Twitter i Fejsbuk u nastavi
0 Response to "Twitter"
Постави коментар